sâmbătă, ianuarie 13, 2007

Alfabetul dupa Camil Petrescu...


Autosugestie

O iubire mare e mai curand un proces d autosugestie...trebuie timp si trebuie complicitate pt formarea ei. de cele mai multe ori te obisnuiesti greu, la inceput, sa-ti placa femeia fara d care mai tarziu nu mai poti trai. iubesti intai din mila, din indatorire, din duioshie, iubesti pt ca stii ca asta o face fericita, iti repeti ca nu e loial s-o jignesti, sa inseli atata incredere

Bilant

Ceea c oamenii numesc iubire nu ma multumeste...cum? o contabilitate d zile cand iubesti si zile cand nu iubesti, ca pe urma sa inchei bilantul si sa vezi daca in total ai iubit sau nu? (...) iubirea e un tot sau nu e nimic.

Cucerire

A cuceri? mi-e mila d o femeie care se lasa cucerita, care are sentimentul ca e un obiect urmarit, incoltit, apartinand celui ce l-a cucerit...o femeie nu apartine ca un obiect casnic, nici nu se cucereste ca un vanat...o femeie iubeste sau nu.

Cruzime

Te-am iubit cu o vointza smintita si iubirea mea a fost arma cu care m-ai lovit. a trebuit sa invatz ca nimic nu intrece in cruzime hotararea unei femei care se stie aprig dorita, de a se refuza cu dintii stransi d sila.

Dorinta

Pe fata asta am dorit-o dement pana a fost sotia mea, dar niciodata nu am avut-o cu adevarat. cum nu poti sa bei cu adevarat cand ti-e sete in vis.

Drept

Acei care se iubesc au drept de viatza si de moarte, unul asupra celuilalt.

Existenta

Cata luciditate, atata existentza si deci atata drama.

Fericire

O fericire pe care nu o poti gandi durabila nu e fericire si, inca o data, fara certitudine nu poate fi in lume nici adevar, nici frumusetze...

Fidelitate

Femeia insala numai pe cel pe care-l iubeste, pe ceilalti ii paraseste pur si simplu.

Gelozie

Imi petreceam timpul spionandu-i prieteniile, urmarind-o, facand probleme insolubile din interpretarea unui gest, din nuantza unei rochii... era o suferintza de neinchipuit, care se hranea din propria ei substantza.

Iubire

Iubirea noastre se va hrani din greseli si din dureri, asa cum focul se hraneste din tot ceea ce ii sta in cale... dar iubirea noastra nu va fi un pacat, cum focul insusi nu este lemnul putred pe care il mistuie...

Profanare

Am inteles. din nou, ca iubirea fizica frumoasa e o profanare. e nevoia amara de a zdrobi, de a razbi intr-o imbratisare, odata cu trupul framantat, si sufletul, prizonier suav in el, in clipele acelea. si cu atat mai apriga e voluptatea acestei pangariri, cu cat mai plina de nobletze e icoana rasturnata.

Sacrificiu

As vrea sa fac pt tn un sacrificiu nemarginit, un sacrificiu absolut, prin care viatza mea sa fie alta, sau sa nu mai fie... ca sa gandesti candva altfel, ceea ce acum nu sunt decat vorbe, rusinate ca nu sunt decat vorbe... sa-ti spui odata "cat d mult m-ai iubit".

Sfarsit

Stiam ca iubirile sunt trecatoare, dar imi spuneam ca sfarsiturile trebuie sa fie cinstite, ca intre oameni care, dupa c au facut o calatorie placuta impreuna, se despart elegant, se saluta cu cordialitate si, la nevoie, cu parere d rau ca totul a durat atat d putin...

Ura

Am ajunge o zi cand ne-am uri, dandu-ne seama cat d strans legati suntem unul d altul, doar prin simturi, si tocmai prin ura noastra insasi, fara sa mai stim cine e vinovat si cine nu...

Viitor

Asta-i tot ce-mi rezerva viitorul? Corpul femeii atunci cand vreau? ce sa fac cu el, fara celelalte bucurii? cand stiam ca nu e nici el perfect. la un milion d femei abia e una intreg frumoasa. restul au nevoie de indulgentza, de intelegere. numai sufletul poate inlocui lipsurile.

2 comentarii:

Anonim spunea...

Bine spus, pacat ca atunci cand iubesti nu mai tii cont de nimeni&nimic...

Anonim spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.